1 Temmuz 2009 Çarşamba

İÇLİ BURMA BÖREK


Şimdi anlatacağım börek tarifini ilk yediğim zaman KONYA'dan URFA'ya dönüyorduk dernekteki arkadaşlarımla birlikte mevlana
şenliklerine gittmiştik, güzel bir yolculuktu çok sevdiğimiz karadenizli arkadaşımız NİLGÜN Hn. bize kendi yöresine ait bir börek
açmıştı. çok hoşuma gitmişti, ne zamandan tarifini alayım bende deneyim dedim, neyse kermes için bize bir daha yapınca tarifini
aldım, denedim bilmem ben bu böreği çok seviyorum sizlerle paylaşmak istedim.
Umarım sizlerde seversiniz şimdi bu güzel böreğin tarifini Verelim.

Malzemeler: ---------------
1 su bardağı yoğurt 1 su bardağı sıvı yağ 2 yumurta 1 tatlı kaşığı karbonat tozu aldığı kadar un
İçi için -------------
3 su bardağı pirinç 1 kahve fincanı dolmalık fıstık 1 kahve fincanı kuş üzümü 1 çay kaşığı karabiber 1 çay kaşığı tuz 500 gr. ıspanak 3 adet kuru baş soğan
Hazırlanışı----------------
Önce ıspanakları güzelce ayıkla iyice yıkadıktan sonra ince doğra üzerine tuz dök karıştır, iyice suyunu sık süz ayrı bir yerde bırak.
Pilavını aynı iç pilav gibi pişir, bütün malzemelerini karıştır pişirdiğimiz iç pilavın içine ıspanağı karaıştırıp demlemeye bırakırız.
Diğer tarafta hamur için yoğurt, sıvı yağ, yumurta, kabartma tozu ,çok az tuz ve aldığı kadar un yoğrularak kulak memesi yumuşaklığında
bir hamur yapılır. Hamur dinlendikten sonra incecik yuvarlak yufkalar şeklinde merdane veya oklava yardımıyla açılır.
Yufkaları çok büyük açarsanız ikiye bölebilirsiniz yufkaların içine hazırladığımız içten yeteri kadar koyup biraz gevşek sarıp sonradan
burma şeklinde büzelim ve tepsiye yuvarlak şekilde yerleştirelim. Bu işlemi bütün hamur bitene kadar tekrarlıyalım tepsi dolunca üzerine
yağ sürüp, fırında 35 40 dak. kızarıncaya kadar pişirelim dilimler şeklinde servise sunalım.

1 yorum:

SOFRAM dedi ki...

Günaydın Celile'ciğim, böreğin harika görünüyor, hele de açmaların lezzeti bir başka, ama kolayına geldiği için hazır yufkalarla yapıyoruz, onlar bizim kurtarıcımız, sizlere afiyet olsun canım, sana bol köpüklü kereviç getirdim bir tanecik börek alıp kaçıyorum, sevgilerimle öpüyorum canım.Ailemizden ailenize bol selamlar...