20 Temmuz 2009 Pazartesi

CEVİZLİ ÜZÜMLÜ KURABİYE


Malzemeler
250 gr. Yumuşatılmış margarin1,5 su bardağı toz şeker1 paket vanilya 1 paket kabartma tozu1 su bardağı çekirdeksiz üzüm1 su bardağı incecik kıyılmış ceviz içi1 adet yumurtaaldığı kadar un
Hazırlanışı
Yumuşatılmış olan margarini ve toz şekeri bir kap içerisinde iyice karıştırarak vanilya, kabartma tozu, ve yumurtayı ilave ederek karıştırmaya devam edin. Yıkayıp kuruladığımız üzümü incecik kıydığımız cevizleri de ilave ederek yoğurma işlemine başlayın. Unu da aldığı kadar ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edinceye kadar yoğurun.
Hamurun üzerini örtüp 15-20 dakika bekletin, daha sonra dinlenen hamurlardan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp iki avuç arasında yuvarlak bir şekil veriniz.Kurabiyeleri fırın kağıdı serdiğiniz fırın tepsisine aralıklı olarak yerleştirip 10 dakika önceden 175 dereceye ayarladığımız fırında, üzeri pembeleşinceye kadar 25 dakika kadar pişirin.
Kurabiyeler fırından çıktığında yumuşak olacak soğudukça sertleşecektir. Kapalı bir kabın içinde muhafaza edip servise sunumunu yapalım.

A F İ Y E T O L S U N …………….
NOT. Ben bu kurabiyeyi bir gazeteden kesmiş ve saklamıştım geçenlerde elime geçince bir yapayım dedim çok güzel oldu. Yanlış hatırlamıyorsam Sahrap Soysal bir yemek masalı köşesi kuş üzümlü kurabiye demişti ben cevizde ekleyence adını böyle değiştirdim deneyin çok seveceksiniz .

Hiç yorum yok: