26 Şubat 2010 Cuma

ELMALI PASTA


Hani herkes bir elmalı pasta yapmış, bununda tadı onlardan farklı değil elmanın ve tarçının
buluştuğu yer sanırım güzel olur, bana göre yıllar önce rahmetli annemle birlikte yapıp deftere
yazıp kızım unutmasın ilerde belki yapar diye karalamış bu pastanın tarifini artık defterde
okunması bile zor olmuş geçenlerde çocuklar anneannemin pastası diye tuturunca bende bu
pasta kaybolmasın diye kayıt altınada alırım illerde benim kızımada lazım olur diyerek yapıp
sizlerle paylaşmak istedim isterseniz gelim hep birlikte eski günlere gidelim pastanın tarifine
aynen aktarıyorum.
Malzemeler:
---------------
1 adet sana yağı
1 yumurta
5,5 su bardağı un
2 çorba kaşığı yoğurt( veya süt)
7 çorba kaşığı pudra şekeri
1 çay kaşığı karbonat
MEMELAT ( iç harcı)
------------------------
3 orta boy elma
2 çay kaşığı tarçın
5 kaşık şeker
Hazırlanış:
---------------
Erimiş yağ, şeker, yumurta, karbonat iyice karıştırılır, sonra un ilave edilir. kulak memesi
yumuşaklığında bir hamur yapılır. Hamur dinlenmeye bırakılır başka bir kapta elmalarını
rendele üzerine şekerle birlikte birazcık ateşte çevir( fazla sullanmasın diye) indirncede tarçını katılır.
iç harcımız soğuk olunca hamuru 2 eşit parçaya bölüyoruz bir parçasını yağlanmış olan tepsiye
yayılacak daha sonra elma karışımını üzerine yayıp onunda üstüne kalan hamur bir rendeyle
rendelenecek üstünü tamamıyla kaplıyacak şekilde olacak orta hararetli fırında pişirdikten
sonra dilimlere ayırılır ve servis yapılır.(üzerine pudra şekeri dökülür)
AFİYET OLSUN.....

4 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eline sağlık,şifalar olsun, selamlar,sevgiler

CAHİDE dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım.bende bir sayfayı gezersem hem yorum yazar,hem izleyicisi olurum:))

Adsız dedi ki...

Sevgili kardeşim,ben margarin kullanmadığım için tereyağı ve zeytinyağını karışık kullanıyorum,öyle de çok lezzetli hemde daha sağlıklı oluyor.
İçine cevizde çok yakışıyor,en sevdiğim kurabiyedir diyebilirim elmalı pasta için,elinize sağlık,Rabbim bereketli kılsın,sevgilerimle...

keskinli dedi ki...

kandilde geleemdim ama pasta yemeye geldim enfes olmus ellerine saglik sevgiler canim