11 Eylül 2009 Cuma

TAZE KEKİK SALATASI


Geçenlerde Antakya'ya gitiğimde taze kekik almıştım bende kalmamıştı tam mevsimiydi çarşı pazar dolaşırken
baktım ki her taraf mis gibi kekik kokuyor dayanamadım hazır gelmişken hemen alalım dedim iyiki almışım mevsimi geçince kurusu bulunuyor tazesine pek raslıyamıyorsun neyse ben size birde bunu nasıl saakladığımı anlatayım iseterseniz.
Taze kekikiyi bir güzel ayıklayın çöpünden yabancı otan tuzlu kaynar suda 3-4 dakika bekletikten sonra süzerek buzdolabı
poşetlerinde difrizde saklayın, bozulmadan öylece kalır kışın tazeliğini muhafaza ederek afyetle yersiniz. Gelelim bizim salatamıza
umarım beğenirsiniz bir meze türüdür.

Malzemelar:----------------------
2 su bardağı taze kekik 1 adet taze sarımsak 1 çorba kaşığı biber salçası 1,5 çorba kaşığı nar ekşisi tuz (yeteri kadar) 1-2 adet domates 2 çorba kaşığı zeytin yağı
Hazırlanışı:----------------
Taze kekik iyice temizlenir tuzlu suda 5-10 dak. bekletildikten sonra çok ince olmıyacak şekilde doğra, soğan, sarımsak(mevsiminden sonra
yaparsan kuru soğan sarımsak kullan) ve domatesleri incecik doğra, doğradığımız kekikin içine önce biber salçasını koy iyice karıştırdıktan sonra
soğan sarımsak ve domatesleri kat üzerine zeytinyağı, nar ekşisi, tuzunuda ilave ederek birbiriyle iyice harmanladıktan sonra sevrvise sunumu yapılır.

A F İ Y E T O L S U N.

NOT:Bu salata en çok balık ve etlerin yanına çok yakışır.


1 yorum:

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

missler gibi kekik kokusu geldi buralara. Merhaba canımm..