14 Ağustos 2009 Cuma

CEVİZLİ ÜZÜMLÜ PASTA (TELEVİZYON PASTASI )




Malzemeler:
------------------------------

2 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 adet yumurta
½ su bardağı şeker
1 paket kuru maya
Aldığı kadar un



Kreması için malzemeler:
--------------------------------------

3 çorba kaşığı tepeleme un
1,5 su bardağı kadar süt
½ su bardağı kadar şeker
1 çay bardağı kadar çekirdeksiz üzüm
1 çay bardağı ince kıyılmış ceviz içi
1 paket vanilya
1 adet yumurta ( üzeri için kullanılacak)


Hazırlanışı:
-------------------------


Süt, sıvı yağ, yumurta, maya, şeker ve aldığı kadar un ilavesiyle yumuşak pürüsüz bir hamur elde edinceye
kadar yoğurma işlemini yapın, daha sonra hamuru 10-15 dak. Dinlendirmeye bırakın

Diğer tarafta kreması için 1,5 su bardağı süt ile 3 çorba kaşığı unu şekeri ve vanilyayı karıştırarak katı bir
Krema pişir .

Dinlenen hamuru merdane yardımı ile 1 santim kalınlığında aç hazırladığımız kremayı da içine güzelce
yay üzüm ve cevizi de koyduktan sonra rulo yap buzdolabında yarım saat beklettikten sonra 1 -1,5 santim
kalınlığında yuvarlak halkalar şeklinde dilimleyip fırın tepsisine dizdikten sonra üzerine yumurta sarısını
sür alt üst pişirdikten ve soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serperek servise sunumunu yap.
.

AFİYETOLSUN…………..


Bu tarifini verdiğim pastayı biz yıllar önce çocuklar daha küçüktü bir televizyon kanalında izlemiştik çok hoşumumuza gitmişti denemiştim, bizim çocuklarda çok beğenmişti ne zaman bu pastayı yapacak olsam aaaa annem televizyon pastası yaptı yaşasın derlerdi. Tabi ismi öyle kaldı şimdi inanın ismini unutum ben cevizli üzümlü pasta dedim siz ne isterseniz onu diyin geçenlerde kızım anne çoktandır televizyon pastası yapmadın dedi bende bu güzel pastayı sizlerle paylaşmak istedim umarım beğenirsiniz!!!

Hiç yorum yok: